Aplikasi 'Price Cather' - Kemudahan Untuk Para Pengguna Membeli Belah


KUALA LUMPUR 15 Jan. - Aplikasi Price Catcher yang membolehkan pengguna mencari pelbagai barangan pada harga berpatutan dari peniaga-peniaga di kawasan berdekatan akan dilancarkan pada hujung bulan ini. Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hamzah Zainudin berkata, aplikasi yang mula diperkenalkan pada November lalu dengan kerjasama pelbagai pihak termasuk Tesco Malaysia.


"Aplikasi tersebut dijangka dilancarkan pada hujung bulan ini atau bulan depan selepas saya berpuas hati melihat kelemahan-kelemahannya telah diperbaiki," katanya. Beliau berkata demikian selepas melancarkan Kempen Magic of Ong 2018 anjuran Tesco Malaysia sempena Sambutan Tahun Baru Cina di Kepong Village Mall di Kepong dekat di sini hari ini.


Yang turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif Tesco Malaysia, Paul Richie. Hamzah berkata, kementerian juga sedang mengumpul maklumat mengenai bekalan limau mandarin sempena sambutan Tahun Baru Cina.


"Tahun lepas, harga limau mandarin meningkat disebabkan bekalan yang diimport dari China tidak mencukupi. Ketika ini kementerian masih mengumpul maklumat dari pengimport mengenai bekalannya. "Saya akan mengadakan sidang media khas mengenainya pada awal bulan depan," ujarnya.


Sumber : Utusan

No comments