Honda EX5 Fi Edisi Terhad 2017 Telah Diperkenalkan Sempena Ulang Tahun Ke-30 Boon Siew (30th Anniversary 2017) - Harga Bermula Dari RM5,309


Boon Siew Honda (BSH) mengumumkan bahawa mereka akan melancarkan dua model ulang tahun ke-30 2017 Honda EX5 Fi Limited Edition.



Bersempena dengan tiga dekad kejayaan motosikal ini, BSH juga meraikan pengeluaran yang ke-100 juta unit global Honda.



Kembali pada tahun 1987, permulaan EX5 menanam warisan yang panjang dan kaya yang menyumbang kepada banyak kisah kejayaan Malaysia. Dilabel sebagai salah satu cubs yang paling diminati di pasaran, Honda EX5 masih terus berbuat demikian dengan kaitan dan gayanya sebagai BSH diteruskan dengan pengeluaran model sehingga reka bentuk ini sangat terkini.



"BSH berbangga dengan pembuatan EX5 yang menyumbang kepada landskap pengangkutan di Malaysia sejak 1987. EX5 mewakili warisan 30 tahun warisan BSH dan bergerak maju, kami memperkenalkan Honda EX5 Fi Limited Edition sebagai tanda sumbangan kami ke arah 100 juta unit pencapaian pengeluaran Siri Super Cub di seluruh dunia." Kata Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan, Encik Nobuhide Nagata.



Bagi edisi terhad Honda EX5 Fi ini, ia didatangi dalam dua varian berbeza dari segi warna dan rekaan - warna merah atau perak serta penggunaan rim sama ada rim jejari atau rim sukan. Turut hadir dengan perincian kemasan khas "30th Anniversary" untuk membezakan daripada versi biasa.


Honda EX5 Fi ini dilengkapi dengan tangki minyak berkapasiti 4.3 liter, mempunyai berat 99kg dan menggunakan sistem transmisi empat kelajuan jenis klac basah centrifugal automatik.


Menjalankan enjin 110cc, silinder tunggal dan penyejuk udara, Honda EX5 Fi Limited Edition dilengkapi dengan teknologi suntikan bahan api PGM-Fi Honda yang menghasilkan 8.35hp pada 7.500 rpm dan tork maksimum 8.4Nm pada 6,000 rpm.



Honda EX5 Fi Limited Edition ini juga masing-masing dijual pada harga bermula RM5,309 dan RM5,563, termasuk GST.




No comments