[GAMBAR] 6 Selebriti Wanita Yang Suatu Ketika Dahulu Dilahirkan Sebagai Seorang Lelaki

Setiap manusia yang dilahirkan ke dunia ini merupakan sebaik-baik ciptaan Tuhan. Namun begitu, sudah menjadi lumrah manusia yang akan sentiasa tidak pernah mensyukuri nikmat yang telah diterimanya dengan melakukan perubahan pada wajah dan jantina mereka.


Sekali imbas, mereka ini kelihatan persis seorang wanita. Namun hakikatnya, mereka ini sebenarnya adalah seorang lelaki yang telah menjalani pembedahan penukaran jantina bagi memenuhi fitrah mereka.


#1. Andreja Pejic

Andakah anda masih dengan ingat Andreja? Beliau pernah mencatatkan rekod apabila telah mendapat anugerah wanita paling hot dan dalam pada masa yang sama turut memenangi anugerah lelaki paling hot.


Andreja mungkin salah satunya model androgynous di dunia yang mampu untuk melakukan persembahan fesyen bagi pakaian lelaki dan wanita.


#2. Lili Elbe

Lili Elbe ialah lelaki Denmark yang pertama menjalani pembedahan penukaran jantina pada tahun 1930.


#3. Laverne Cox

Laverne Cox merupakan individu transgender pertama yang mendapat pencalonan untuk anugerah Emmy. Pelakon yang berasal dari Amerika ini juga merupakan yang bergiat aktif memperjuangkan dan membela kaum transgender.


#4. Amiyah Scott

Merupakan seorang model dan seorang pelakon yang berpengaruh. Amiyah Scott menganggap Rihanna dan Lil ‘Kim sebagai inspirasi gaya terbesarnya. Datang daripada latar belakang keluarga yang merendah diri, beliau mengejutkan semua orang dengan wajah yang baru diperolehnya dalam pertunjukan realiti The Real Housewives of Atlanta.


#5. Jenna Talackova

Model yang berasal dari Kanada benar-benar berani setelah beliau berterus-terang memberitahu tentang jantina sebenarnya ketika tercalon untuk menyertai pertandingan Miss Universe suatu ketika dahulu.


#6. Carmen Carrera

Christopher Roman atau lebih dikenali dengan nama popularnya iaitu Carmen Carrera dan kini menjadi bintang dan model televisyen Amerika yang sangat popular. Populariti beliau tidak mempunyai had sejak petisyen dihantar ke Rahsia Victoria untuk menjadikannya model transgender pertama.


Sumber - Taikotai

No comments