3 Kunci Kata - Kata Ajaib Untuk Mendapatkan Keluarga Bahagia


Tahukah anda 3 kata-tata ajaib yang mampu menjadikan rumahtangga kita bahagia dan harmoni. Sekiranya anda jarang mengucapkan 3 kunci kata-kata ajaib ini, anda mungkin akan mewujudkan suasana yang kurang aman dan selesa dalam rumahtangga. Jika kita teliti betul-betul:


Ingat….


Satu kata yang keras dan kasar dapat menguntumkan kebencian. Satu kata yang dilontarkan tanpa kontrol diri dapat membuat kekacauan. Satu kata yang tidak sopan dan tidak ramah, dapat membuat cinta menjadi hambar.


Oleh itu….


Peganglah 3 kata kunci ajaib berikut untuk kebahagian rumahtangga anda:


Terima kasih/Thank you – ia melambangkan anda menghargai pasangan dan ahli keluarga anda Maafkan saya/I am sorry – ia melambangkan anda mampu menawan ego anda dan menerima kesilapan anda Saya sayang/cinta/ I love you – ia melambangkan anda mencintai pasangan/ahli keluarga anda


Hakikatnya….


Satu kata maaf mampu melahirkan cinta yang mendalam bagi pasangan kita yang mendengarnya. Satu kata lembut dan tulus dapat membuahkan kedamaian bagi pasangan kita. Satu kata pujian dapat memberi semangat bagi pasangan kita yang mendengarnya.


Jadi….


Satu kata itu mampu menjadi laknat dan mampu menjadi berkat (bagi kita dan org lain). Renungkan kata yang kita ucapkan hari ini, Agar selalu ada 1 kata berkat buat kita semua.


Jangan berkata sesuatu, jika anda tidak ada sesuatu yang baik untuk diperkatakan…. Don't say anything, if you don't have anything nice to say….


Sumber : Panduanpercuma

No comments